HTML

Leírás

Írásaink főként édesanyáknak szólnak. A mindennapokhoz szeretnénk gyakorlatias ötleteket adni, nagyrészt saját- és családunk EGÉSZségének megőrzéséről - több szempontból is megközelítve - egy kis kreativitással, és szívvel-lélekkel megspékelve. Részletek Rólunk/bemutatkozó.

logkredieszujbarna.jpg

Bejegyzések

Felhasználói feltételek

A krediesz.blog.hu használatával kijelented, hogy minden tekintetben elfogadod az alábbi feltételeket, függetlenül attól, hogy azokat ténylegesen elolvastad-e vagy sem.

A krediesz.blog.hu-n található tartalom a szerzők szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bárminemű – akár részleges – másolásához a szerzők előzetes írásbeli engedélye szükséges. A KreDieSz blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a krediesz.blog.hu-ra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív webes linkkel hivatkozik a krediesz.blog.hu-ra.

A krediesz.hu pontos és hiteles információk közlésére törekszik, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal. Az oldalon található cikkek célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ezek nem helyettesítik szükség esetén az orvos vagy más szakember felkeresését. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén az oldal szerzőit, illetve üzemeltetőjét semmilyen felelősség nem terheli.

zselyke_190.jpg

zoldsalatablogra.jpg

salamonbannerblogra.jpg

edesterhem_190.jpg

borosa.jpg

hcsillabanner.jpg

style_kids_szakerto.jpg

DÁblog.jpg

5 játékos mozgásforma a szünidőre

2014.08.11. 09:10 KreDieSz

Nemrég ráakadtunk egy nagyon jó oldalra, a fit-gyerek.hu-ra, ahol megismerkedhetsz különböző sportágakkal, a motorikus képességek fajtáival és fejlesztési lehetőségeivel, egészséges ételek receptjeivel, és olyan játékos mozgásokkal, mellyel észrevétlenül, játszva fejlődik a gyermekünk. A mai nap pedig itt nálunk is olvashattok egy kis ízelítőt ebből, fogadjátok sok szeretettel Ormai Katinka, a fit-gyerek.hu szerzőjének vendég posztját 5 játékos mozgásformáról, amikre érdemes ösztönözni gyermekeinket még itt a maradék szünidőben (meg az után is). Íme:

öt mozgásforma.jpg

Az emberre jellemző készségek, úgymint kúszás, mászás, járás, futás, ugrás, dobás, hordás stb. 5-6 éves korig alakulnak ki, majd később ezek tökéletesednek. Ekkorra a gyerekek könnyedén megtanulnak úszni, kerékpározni, korcsolyázni, sízni, lovagolni, így bátran tervezzünk közös szabadidős elfoglaltságot a gyermekünkkel, sportoljunk együtt. Nézzük meg néhány mozgásformát, melybe mind a kisebb, mind pedig a nagyobb gyerekeket bevonhatjuk.

  1. Pattanjunk két kerékre
    Felmérések alapján a kerékpározás az egyik legkedveltebb szabadidő eltöltési mód, mind a gyermekek, mind pedig a felnőttek körében. Fejleszti a gyorsaságot, az állóképességet és az egyensúly érzéket. Nagyobb gyerekekkel (amikor a gyermek már forgalomban és nagyobb csoportban is magabiztosan tud kerékpározni) akár rövidebb-hosszabb túrákat is tehetünk. Amennyiben forgalomba megyünk fontos, hogy ránk is a KRESZ szabályok vonatkoznak. Tegyük játékossá a kerékpározást. Építsünk az udvarra, vagy egy forgalomtól mentes útszakaszra akadálypályát. Tegyünk le különböző távolságra vízzel teli flakonokat, és már indulhat is az ügyességi verseny. Aszfaltra akár színes krétával is felrajzolhatjuk a pályát.   
  2. Ugráljunk, mint a verebek
    Tudtad, hogy az ugróügyesség akkor fejlődik megfelelően, ha a gyermekünk kellő gyakorlásban vesz részt? Ugrálni minden gyermek szeret, biztosítsunk hát lehetőséget, és teret a számukra. Rendezhetünk versenyt, hogy ki tud tovább egy lábon ugrálni, vagy akár ugrálhatunk séta közben is. Találjunk ki különböző feladatokat, pl. hogy a következő villanyoszlopig páros lábon ugrálva kell eljutni. Ügyeljünk arra, hogy a kivitelezés pontos legyen, ne a gyorsaságra törekedjünk. Kössünk össze 3-4 méter gatyagumit, és már indulhat is a gumizás. Hidd el, gyerekkorunk kedvenc játéka gyermekeink körében is sikert fog aratni. Jól fejleszti az ugróügyességet az ugrókötelezés, vagy az aszfaltra rajzolt ugróiskola is.gumizás lépésről lépésre.jpg
  3. Labdázzunk!
    A labda, már csecsemőkortól kezdve az első játékok közé tartozik. Előnye, hogy sokféleképpen játszhatunk vele, lehet rúgni, gurítani, dobni, pattintani. Legnépszerűbb labdajáték a foci, és a különböző kidobós játékok. Játszunk célbadobást, vagy célbagurítást. Állítsunk fel műanyag flakonokat (az aljába tegyünk egy kis homokot, vagy vizet, de ügyeljünk arra, hogy ne legyen túl nehéz) és próbáljunk meg a gurított labdával minél több flakont feldönteni. Helyezzünk egy asztalra üres konzerves dobozokat és kislabdával próbáljuk meg minél többet eltalálni. A labdát sokoldalúan használhatjuk, játszhatunk pl. kengurusat is, ehhez jelöljünk ki egy start- és egy célvonalat, a feladat pedig úgy elugrálni a célig, hogy nem eshet ki a térdünk közé szorított labda.
  4. Kússzunk, másszunk!
    A kúszások nagyon kedveltek az óvodások és kisiskolások körében, ugyanakkor jelentős szerepet töltenek be a helyes testtartás kialakításában, növelik az ügyességet és az állóképességet. Legegyszerűbb formái a kutya járás, pók- és rákjárás, vagy a fóka kúszás. Építsünk akadálypályát, tegyünk le flakonokat bója gyanánt, illetve egy stabil asztalt, melyet letakarhatunk úgy, hogy csak két oldala maradjon szabad. Indulhat a játék, találjunk ki közösen feladatokat, pl. kutya járásban kell végig menni a pályán.
  5. Fussunk, fussunk, szaladjunk!
    A futás az alapmozgások közé tartozik, mely kiválóan fejleszti az állóképességet, a gyorsaságot, és a haladási egyensúlyt. Különböző futó és fogó játékokkal könnyen rávehetjük gyermekünket erre a mozgásformára. Játsszunk fogócskát, vagy készítsünk ejtőernyőt. Ehhez nincs másra szükségünk, mint egy üres nejlon zacskóra és pár méter spárgára. A zacskó két fülére kössük rá a kötelet és már indulhat is a játék, ahogy fut a gyermek, úgy repül mögötte a derekára kötött zacskó.
    Bármilyen mozgásformát is választunk, legyünk minél többet a friss levegőn, játsszunk együtt és mindig ügyeljünk a biztonságra.

Elérhetőségeim: www.fit-gyerek.hu és www.facebook.com/fitgyerek


Szólj hozzá!

Címkék: sport nyár testmozgás totyogók baba-mama kölyökvilág

A bejegyzés trackback címe:

https://krediesz.blog.hu/api/trackback/id/tr456556673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.