HTML

Leírás

Írásaink főként édesanyáknak szólnak. A mindennapokhoz szeretnénk gyakorlatias ötleteket adni, nagyrészt saját- és családunk EGÉSZségének megőrzéséről - több szempontból is megközelítve - egy kis kreativitással, és szívvel-lélekkel megspékelve. Részletek Rólunk/bemutatkozó.

logkredieszujbarna.jpg

Bejegyzések

Felhasználói feltételek

A krediesz.blog.hu használatával kijelented, hogy minden tekintetben elfogadod az alábbi feltételeket, függetlenül attól, hogy azokat ténylegesen elolvastad-e vagy sem.

A krediesz.blog.hu-n található tartalom a szerzők szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bárminemű – akár részleges – másolásához a szerzők előzetes írásbeli engedélye szükséges. A KreDieSz blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a krediesz.blog.hu-ra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív webes linkkel hivatkozik a krediesz.blog.hu-ra.

A krediesz.hu pontos és hiteles információk közlésére törekszik, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal. Az oldalon található cikkek célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ezek nem helyettesítik szükség esetén az orvos vagy más szakember felkeresését. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén az oldal szerzőit, illetve üzemeltetőjét semmilyen felelősség nem terheli.

zselyke_190.jpg

zoldsalatablogra.jpg

salamonbannerblogra.jpg

edesterhem_190.jpg

borosa.jpg

hcsillabanner.jpg

style_kids_szakerto.jpg

DÁblog.jpg

Bogyó és Babóca szendvicsei

2014.06.27. 08:00 KreDieSz

Folytatom a Bogyó és Babócás szülinapi buli beszámolóját. Pihe áfonyás sütije után ma a szendvicsek következnek: Babóca, Dorottya és Ugri módra. Íme a receptek:

DSCN1951.JPG

Babóca szendvicsei

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 1 kis pohár tejföl
  • 2 teás kanál citromlé
  • 1 mokkás kanál csemege torma
  • 1 kisebb célka reszelve vagy 2 evőkanál céklapor (Flavantic)
  • díszítéshez fekete olajbogyók félbevágva

Elkészítése:

A hozzávalókat összekeverjük és megkenjük vele a kenyér szeleteket. A tetejét félbevágott fekete olajbogyókkal díszítjük.

Nemrég ismertem meg a Flavantic egészségvédő klubot, ahol nagyon jó minőségű zöldség-gyümölcs instant porokat lehet beszerezni, én gyorsan megszerettem őket. (Sajnos "nyilvános oldalt" nem tudok linkelni hozzá, mert egyelőre zárt rendszerben működnek, de akit érdekel, a flavantic.com-on egy név megadásával és  22065384 kódal körbe tudtok nézni) Ezek közül a céklásat használtam ehhez a krémhez. De ennek hiányában egy kisebb darab céklát ha apró lyukú reszelőn lereszelünk, az is használható a recepthez, úgy is finom lesz.

Ha nem gyerekeknek készítjük, akkor a tormát nagyobb mennyiségben is tehetünk hozzá, vagy a legjobb, ha friss  tormából reszelünk egy 2-3 centis darabot.

DSCN1956.JPGDorottya szendvicsei

Hozzávalók:

  • zöldpaprika
  • csirkemellsonka (minél magasabb hústartalmú)
  • kenyér kenéshez margarin vagy vaj

Elkészítése:

A sonkákat és a paprikát vékony csíkokra vágjuk. A kenyereket megkenjük vajjal/margarinnal és a sonka és a paprika csíkokat egymás mellé sorakoztatjuk (Dorottya csíkjaihoz hasonlóan). Mivel a csíkok elég vékonyak voltak, így a sonkát duplán tettem.

DSCN1954.JPGUgri szendvicsei

Hozzávalók:

  • 1 doboz vajkrém
  • 1-2 evőkanál spenót
  • mozzarella golyók

Elkészítése:

A spenótból most fagyasztottat használtam: mikroban kicsit megolvasztottam, és a vajkrémmel elkevertem. Egy kiskanál fent emlegetett Flavantic vegyes zöldség port is adtam hozzá (elhagyható). Ezzel megkentem a kenyereket és félbevágott mozzarellagolyókkat tettem a tetejére.

Kenyér sütés házilag

Hozzávalók:

  • 60 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 60 dkg fehér tönkölyliszt
  • 3 bögre (kb 6-7 dl) víz
  • 2 csomag szárított élesztő
  • 2-3 teáskanál só

Elkészítése:

A liszteket, a sót és az élesztőt egy dagasztótálban összekevertem, majd hozzáöntöttem a vizet és összegyúrtam. Letakarva 10-12 órát (egy éjszakát) kelesztettem. Másnap reggel két hosszúkásabb kenyérfélét formáztam belőle. A sütőt előmelegítettem 200 fokra. Egy tepsibe tettem a kenyereket, alufóliával lefedtem és fél órát így sütöttem. Majd az alufóliát levéve, a hőmérsékletet 170 fokra csökkentettem és kb. még 40 percig sütöttem.

Ebből a mennyiségből két hosszúkás rúd kenyér jött ki. Ez mellett vettem még fél kg kukoricás kenyeret és ebből 3 tálca szendvics készült a fenti krémekkel/feltétekkel megspékelve.

A céklás túrókrém és a kenyér receptjét ezúton is köszönöm Katinak, bevált! ;-)

Jó étvágyat!

Mariann

 

Szólj hozzá!

Címkék: receptek totyogók szendvicskrém baba-mama manókonyha kölyökvilág

A bejegyzés trackback címe:

https://krediesz.blog.hu/api/trackback/id/tr936410065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása