HTML

Leírás

Írásaink főként édesanyáknak szólnak. A mindennapokhoz szeretnénk gyakorlatias ötleteket adni, nagyrészt saját- és családunk EGÉSZségének megőrzéséről - több szempontból is megközelítve - egy kis kreativitással, és szívvel-lélekkel megspékelve. Részletek Rólunk/bemutatkozó.

logkredieszujbarna.jpg

Bejegyzések

Felhasználói feltételek

A krediesz.blog.hu használatával kijelented, hogy minden tekintetben elfogadod az alábbi feltételeket, függetlenül attól, hogy azokat ténylegesen elolvastad-e vagy sem.

A krediesz.blog.hu-n található tartalom a szerzők szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bárminemű – akár részleges – másolásához a szerzők előzetes írásbeli engedélye szükséges. A KreDieSz blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a krediesz.blog.hu-ra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív webes linkkel hivatkozik a krediesz.blog.hu-ra.

A krediesz.hu pontos és hiteles információk közlésére törekszik, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal. Az oldalon található cikkek célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ezek nem helyettesítik szükség esetén az orvos vagy más szakember felkeresését. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén az oldal szerzőit, illetve üzemeltetőjét semmilyen felelősség nem terheli.

zselyke_190.jpg

zoldsalatablogra.jpg

salamonbannerblogra.jpg

edesterhem_190.jpg

borosa.jpg

hcsillabanner.jpg

style_kids_szakerto.jpg

DÁblog.jpg

Lábtorna - a lúdtalp megelőzéséhez

2014.05.28. 08:00 KreDieSz

Hétfőn már részletesen beszéltünk arról, hogy hogyan előzhetjük meg a lúdtalp kialakulását. Akkor említettem a lábtornát is, és ígértem, hogy a héten még jelentkezem egy konkrét gyakorlatsorral. Íme:

labtorna4.jpg

A tornát már a legkisebbeknél is elkezdhetjük, hiszen lelkesen utánoznak minket (kb. 2 éves kortól). Természetesen előfordulhat, hogy a kivitelezés még nem tökéletes, de ez nem gond, csak arra ügyeljünk, hogy ne történjen baleset. A gyakorlatokat akár naponta is elvégezhetjük. Az sem baj, ha csak egy részüket hajtjuk végre, lényeg a rendszeresség.

1. Üljünk a szőnyegre, vegyük le a cipőt, zoknit.

2. Ülő helyzetben nyújtsuk ki mindkét lábunkat, kezünkkel támaszkodjunk meg a hátunk mögött.

3. Mindkét lábunkat feszítsük le (spicc) és vissza(pipa) 10X

4. Felváltva mozgassuk lábunkat. Jobb-bal spicc-pipa 10x

5. Bokakörzés mindkét irányban 10x

6. Lábujjakat behajlítjuk, nyújtjuk mindkét lábon egyszerre 10x

7. Lábujjakat behajlítjuk, nyújtjuk felváltva a jobb és bal lábon. 10x

8. Ülve maradunk, mindkét lábunkat talpra húzzuk. Megemeljük a sarkakat a talajról, lábujjhegy a földön marad és letesszük a sarkakat10x

9. Lábujjakat megemeljük a talajról, sarok marad a talajon és letesszük. 10x

10. Lábakat talpra tesszük, és megpróbálunk a lábujjakkal előre araszolni és vissza, mint egy kis hernyó 10x

11. Ha van kis gumilabdánk (de egy kicsit keményebb plüssállat is megteszi), azt berakjuk a jobb talpunk alá. Lenyomjuk/belenyomjuk a talajba és felengedjük 10x a bal lábbal is megismételjük.

12. A gumilabdát a talpunk alatt tartva, kigurítjuk előre, és vissza. Mindkét talppal 10x

13. Felállunk. Lábakat kis terpeszbe tesszük, farizmokat, hasizmot megfeszítjük, vállakat hátra húzzuk, lapockákat zárjuk. Majd lazítunk. 5x

14. Álló helyzetben lábujjhegyre emelkedünk, majd letesszük a sarkakat. 10x

15. A bal térdet hajlítjuk, láb a levegőben és bokakörzést végzünk, mindkét irányba 10x Jobb lábunkkal is megismételjük

16. A bal talp alá tesszük a kislabdát, belenyomjuk a talajba, lazítunk. 10x Jobb lábbal is megismételjük.

17. Talp alá papírlapot helyezünk. (itt jól jön egy partner). Partnerünk megpróbálja kihúzni a papírt a lábunk alól, de mi ezt nem engedjük.(azaz a papírlapra erőt fejtünk ki, hogy azt ne lehessen elmozdítani)

18. Lábujjhegyen járás

19. Sarkon járás

20. Külső talp élen járás

21. Egyenetlen talajon járás mezítláb (füvön, kerek kavicsokon, homokban, földön, kockakövön, plüssállatokon)

22. A lábujjakkal megpróbálunk tárgyakat felvenni a talajról (zsebkendő, kavics, lego kocka stb.)

Egészségünkre!

A lábtorna mellett járjunk minél többet mezitláb vagy zokniban. További ötletek a lúdtalp megelőzéséhez itt találtok. Ha kíváncsiak vagytok arra is, hogy hogyan előzhetjük meg gyermekünknél a tartás hibák kialakulását, olvassátok el ezt is!

Eszter

Szólj hozzá!

Címkék: egészség testmozgás totyogók babavilág baba-mama kölyökvilág

A bejegyzés trackback címe:

https://krediesz.blog.hu/api/trackback/id/tr246210858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.