HTML

Leírás

Írásaink főként édesanyáknak szólnak. A mindennapokhoz szeretnénk gyakorlatias ötleteket adni, nagyrészt saját- és családunk EGÉSZségének megőrzéséről - több szempontból is megközelítve - egy kis kreativitással, és szívvel-lélekkel megspékelve. Részletek Rólunk/bemutatkozó.

logkredieszujbarna.jpg

Bejegyzések

Felhasználói feltételek

A krediesz.blog.hu használatával kijelented, hogy minden tekintetben elfogadod az alábbi feltételeket, függetlenül attól, hogy azokat ténylegesen elolvastad-e vagy sem.

A krediesz.blog.hu-n található tartalom a szerzők szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bárminemű – akár részleges – másolásához a szerzők előzetes írásbeli engedélye szükséges. A KreDieSz blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a krediesz.blog.hu-ra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív webes linkkel hivatkozik a krediesz.blog.hu-ra.

A krediesz.hu pontos és hiteles információk közlésére törekszik, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal. Az oldalon található cikkek célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ezek nem helyettesítik szükség esetén az orvos vagy más szakember felkeresését. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén az oldal szerzőit, illetve üzemeltetőjét semmilyen felelősség nem terheli.

zselyke_190.jpg

zoldsalatablogra.jpg

salamonbannerblogra.jpg

edesterhem_190.jpg

borosa.jpg

hcsillabanner.jpg

style_kids_szakerto.jpg

DÁblog.jpg

A sikeres fogyáshoz vezető út 10 "akadálya"

2013.02.26. 09:00 KreDieSz

fogyi3.jpgAz elhízás kérdése sokakat érint - köztudott, hogy Magyarországon is a lakosság több, mint fele túlsúlyos és a gyerekek közt is rohamosan nő az elhízottak száma. Mindez nemcsak esztétikai probléma, számos egészségügyi következményt von maga után. A WHO és számos kutatás kimutatta már, hogy a legfőbb oka ennek a túlzott kalória bevitel és a mozgásszegény életmód - ezt is tudjuk, a csapból is ez folyik - mondják sokan - főként ilyenkor a tavasz közeledtével, amikor egyre többen kedvet kapnak életmódjuk megreformálásához. Statisztikák szerint a fogyókúrázóknak mindössze 2-20%-nál bizonyul tartósnak a változás. Mi lehet ennek az oka? Mint minden, szerintünk ez is fejben (és szívben) dől el. A mai napra összegyűjtöttünk Nektek 10 lehetséges okot, ami meggátolhat abban, hogy elérd az ideális testsúlyodat. Íme:

  1. Rohanás: nincs időd enni - legalábbis amit "normális étkezésnek" lehetne nevezni, de hogy megelőzd az éhenhalást, bekapsz ezt-azt és a végeredmény, hogy egész nap folyamatosan eszel - általában alacsony hasznos tápanyag és vitamin, de magas kalória tartalmú ételeket. A nap végén úgy érzed, nem is ettél semmit és ha összeszámolnád, valószínűleg meglepne a végeredmény.
  2. Nem figyelsz eléggé a testedre, és akkor is eszel, amikor igazából szomjas vagy. Ezt a témát már egyszer kifejtettük, a 2 lépés a tartós fogyás felé írásunkban, ha Te is azok közé tartozol, akik alig isznak 1-1 pohárral egy nap, érdemes átrágnod.
  3. Szélsőséges gondolkodás és a túlzott tökéletességre törekvés: értjük ez alatt, amikor csak a végletekben gondolkozunk: valami vagy fekete vagy fehér - vagy szigorúan fogyókúrázok vagy "bűnözök" és nincs középút. "Ó, elrontottam az egész fogyókúrát, mert megettem egy Túró Rudit. Akkor már úgyis mindegy, rendelek még egy pizzát is. Majd holnap után újrakezdem..." Érdemes alapvetően vigyázni ezekkel a túlzásokkal - az igazi hosszú távú megoldás úgysem egy kúra, amit ideig-óráig tartunk és utána "véget érnek szenvedéseink", hanem egy olyan életmód kialakítása, ami az életünk részét képezi ezentúl.
  4. Rugalmatlan hozzáállás: ez igazából összefügg az előző pontban leírtakkal. Az, hogy az ember elkezd egészségesen táplálkozni, tehát figyel arra, hogy főként jó minőségű nyersanyagokat és élelmiszereket fogyasszon, igyon elég folyadékot, a mindennapokban kerülje az értéktelen, úgynevezett junkfoodokat, törekszik a rendszerességre, nem esik túlzásokba a mennyiségekkel (...stb), de nem foroghat az egész élet csak és kizárólag a táplálkozás körül. Olykor akadnak munkaebédek, családi összejövetelek (...stb) ahol nem mindig tarthatóak az új étkezési szokások, de ettől még nem dől össze a világ, hosszú távon nem az egy alkalmon fog múlani. Senki sem 1 db krémestől lett elhízott...Bármilyen szokásunkon is szeretnénk változtatni, jó ha felkészülünk rá, hogy lehetnek visszaesések is, ami nem tragédia, a folyamat természetes részét képezik. Kezeljük természetesen ezeket az élethelyzeteket.
  5. Konyhamalac-szindróma: ezt főként anyáknál lehet diagnosztizálni. Ha Te is kötelességednek érzed, hogy minden maradékot elpusztíts, amit a család meghagyott, gyanús, hogy fennáll ez a kórkép :-) "Kár lenne kidobni! Olyan finom volt!" "Ez a pár falat igazán nem számít!" "Nem szabad elpocsékolni. Szegények Afrikában éheznek, mi meg csak úgy kidobjuk?" Ismerős? A maradékokhoz hozzájön még a főzés közbeni kóstolgatás, a "sütinek csak a szélét eszem meg", "ó, ezt a pár falatot még bekapom, nehogy kárba vesszen" és a sok kicsi egy nap során azért sokra megy...
  6. Hárítás: nem csak a fogyásnál, bármely más területen fontosnak tartjuk, hogy vállaljuk a felelősséget a saját életünkért. Jó ha tudjuk, hogy a döntés, az irányítás és a változtatás lehetősége a mi kezünkben van. Attól, hogy másra hárítom a felelősséget - a rossz génektől elkezdve, a horoszkópon keresztül a szomszéd tyúkjáig mindent fel lehet sorakoztatni, de jó ha tudatosítjuk magunkban, hogy ettől a helyzet még nem lesz jobb és igenis van lehetőségünk a változtatásra. Természetesen nem mindenki ugyanabból a helyzetből indul és lehetnek az életben gátló tényezők, mivel nem egy elszeparált világban élünk, de attól, hogy ezekre helyezzük a figyelmünket, nem lesz jobb az életünk. Fókuszáljunk a megoldásokra! Azt nézzük, hogy mit tudunk elérni és mindehhez mit kell megtennünk, ahelyett hogy azt sorolgatjuk, mi az, ami gátol bennünket abban, hogy elérjük a célunkat.
  7. Irreális célkitűzés: a médiában sok helyütt hiú ábrándokkal kecsegtetnek, se szeri se száma a "könnyen, gyorsan, éhezés, változtatás és mozgás nélkül" "2 hét alatt 10 kg" és hasonló ajánlatoknak. Ne dőlj be nekik! Ahogy a túlsúly sem 2 hét alatt rakódott le, így a fogyásnál is érdemesebb hosszabb, de tartósabb eredményekre törekedni.
  8. Negatív énkép/gondolkodásmód: ez egy nehéz kérdés, amit hosszú könyveken keresztül lehetne boncolgatni. Ha eddig harcban álltál önmagaddal, nem lehet egyik napról a másikra önszeretetet és önbizalmat tanulni. A múltkor láttam egy 1 napos tréninget, ahol 200000 forintért (?!) ezt ígérték - hááát nekem erőteljes fenntartásaim vannak afelől, hogy attól, hogy gyönyörűen felöltözetnek, kivakolnak, trendi frizurát készítenek és ellátnak pár jótanáccsal, ha jobban is érzed magad perpillanat a bőrödben, de az önbizalmat és szeretetet megvásárolni kétlem, hogy lehetne. Ez inkább egy hosszú érési folyamat, belső munka eredménye. Persze minél előbb indulsz, annál jobb, de ennél szerencsére vannak olcsóbb és hatásosabb megoldások is, mert a munka lényege az belül fog zajlani, nem a fodrász székben. Rengeteg könyvet írtak már erről is, az én személyes kedvenceim Luis L. Haytől az Éld az életed és Bagdi Bella: Sorsfordító önbecsülés.
  9. Gátló tudatalatti programok: a tudatalatti működéséről Balogh Béla részletesen ír a Tudatalatti tízparancsolata című könyvében, amit szívből ajánlunk mindenkinek. Ha úgy érzed, Te mindent megpróbáltál/beleadtál és mégsem sikerül minden igyekezeted és jó szándékod ellenére, lehet itt lesz a kulcs. A rosszul működő programok, beidegződések, sorozatos kudarcokhoz vezető hitrendszerek felülírhatók, kicserélhetők, ha legalább annyiszor meghallgatod a jó programot ahányszor szüleink, nevelőink. a média vagy mi magunk elültettük bennünk a rosszat. Ha Te is gyakran ismételgeted, hogy "csak ránézek a krémesre és többet hízok tőle, mint más ha megeszik két tálcával" vagy "bármit csinálok, úgysem tudok lefogyni" "én ilyen vagyok, nem tudok rajta változtatni" és hasonló gondolatokat, érdemes lenne ezeket felülírnod olyan új gondolatokkal, amelyek nem pont az ellenkezőjét fogalmazzák meg, mint amit elérni kívánsz. Hogy hogyan valósítható ez meg a gyakorlatban, arra a könyv részletes választ ad és a hozzá tartozó cd melléklet segít, hogy a gyakorlatban is meg tudd valósítani. A CD-n konkrét fogyás nincs, de az "egészség" részbe van több ezzel összefüggő mondat, és ha az elméletét megérted, akár Te is készíthetsz magadnak ilyen felvételt, a számodra legfontosabb gondolatokkal.
  10. Evésbe folytott érzelmek: ebbe a kategóriába tartozik, ha nem azért eszel, mert éhes vagy, hanem mert szomorú vagy, vígasztalásra vágysz, feszültség levezetésként, vagy unalomból, úgymondd ingerszegénység miatt. Ha úgy gondolod, hogy lelki eredetű problémák állnak a háttérben, érdemes megismerkedned Dr.Lukács Liza, pszihológus munkáival, például az Éhes lélek gyógyítása című könyvével vagy a weboldalán is számos hasznos cikket olvashatsz. Azt javasolom, hogy érdemes először a lelki síkon rendet tenni és utána megerősödve és letisztulva nekiállni az életmód megreformálásának, akkor valószínűleg már jóval könnyebben fogod venni az akadályokat. Ha úgy érzed a könyvek kevesek, és egyedül nem megy, érdemes megfontolni szakember, pszihológus segítségét is. 

Ha tetszettek a fent olvasottak, látogass el weboldalunkra, vagy csatlakozz FB csoportunkhoz, ahol minden nap friss írásokkal és ajánlókkal várunk.

Mariann

Szólj hozzá!

Címkék: egyéb táplálkozás lélek fogyás könyvajánló diéták étrend alakformálás lelki okok

A bejegyzés trackback címe:

https://krediesz.blog.hu/api/trackback/id/tr435105158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.