HTML

Leírás

Írásaink főként édesanyáknak szólnak. A mindennapokhoz szeretnénk gyakorlatias ötleteket adni, nagyrészt saját- és családunk EGÉSZségének megőrzéséről - több szempontból is megközelítve - egy kis kreativitással, és szívvel-lélekkel megspékelve. Részletek Rólunk/bemutatkozó.

logkredieszujbarna.jpg

Bejegyzések

Felhasználói feltételek

A krediesz.blog.hu használatával kijelented, hogy minden tekintetben elfogadod az alábbi feltételeket, függetlenül attól, hogy azokat ténylegesen elolvastad-e vagy sem.

A krediesz.blog.hu-n található tartalom a szerzők szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bárminemű – akár részleges – másolásához a szerzők előzetes írásbeli engedélye szükséges. A KreDieSz blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a krediesz.blog.hu-ra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív webes linkkel hivatkozik a krediesz.blog.hu-ra.

A krediesz.hu pontos és hiteles információk közlésére törekszik, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal. Az oldalon található cikkek célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ezek nem helyettesítik szükség esetén az orvos vagy más szakember felkeresését. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén az oldal szerzőit, illetve üzemeltetőjét semmilyen felelősség nem terheli.

zselyke_190.jpg

zoldsalatablogra.jpg

salamonbannerblogra.jpg

edesterhem_190.jpg

borosa.jpg

hcsillabanner.jpg

style_kids_szakerto.jpg

DÁblog.jpg

Kell hogy legyen az almáriumban eltéve ennivaló

2013.02.21. 09:00 KreDieSz

almariumba.jpgMintegy a múlt heti Mit főzzek holnap? cikkünk folytatásaként újabb ötletekkel szeretnénk ellátni, hogy a hétköznapokon is könnyedén és gyorsan meleg ételt varázsolhass a családi asztalra akkor is, ha nem vagy idő milliomos. Múlt héten azt már megbeszéltük, hogy a rugalmas tervezéssel minimális időráfordítással sok időt és pénzt takaríthatsz meg és segít abban is, hogy tudatosan tudd alakítani a család étkezéseit. A mai bejegyzéssel abban szeretnénk tippeket adni, hogy mit tegyél, ha nem úgy alakultak a dolgok, ahogy eltervezted és valami gyors megoldáshoz kell fordulnod.

Ez esetben sokat segíthet, ha van otthon némi arany tartalék az S.O.S: megoldásokra. Mivel töltsd fel az éléskamrát és a fagyasztóládát, hogy a gyorsaság ne menjen az egészség rovására? Íme néhány javaslat, miket célszerű otthon tartani:

A spájzba:

  • idénynek megfelelő friss gyümölcsök és zöldségek
  • gyorsan elkészíthető gabonák (pl. köles, hajdina, kuszkusz, bulgur)
  • tonhalkonzerv
  • natúr gabonapelyhek
  • natúr olajos magvak
  • paradicsompüré (válassz olyat, amiben nincsenek adalékok, csak paradicsom)
  • teljes kiőrlésű lisztek (pl. búza, tönköly, rozs, zab)
  • zab- és/vagy búzakorpa
  • jó minőségű étolaj a főzéshez, sütéshez
  • hidegen sajtolt olajok a salátákhoz
  • kukoricakonzerv (érdemes cukormentes fajtát választani, ezen általában a "super sweet" felirat található)
  • gombakonzerv vagy szárított gomba
  • durum- vagy teljes kiőrlésű száraztészta
  • Abonett
  • minél többféle fűszer

A hűtőbe:

  • egy kis doboz biocsíra
  • sajt
  • natúr joghurt és/vagy kefir
  • tojás

A fagyasztóba:

  • mirelit zöldség keverékek (minél többfajta, annál jobb)
  • előre felkockázott hagyma kis adagokba lefagyasztva
  • előre felkarikázott leveszöldség kis adagokba lefagyasztva (én 2 répát, 1 petrezselymet, egy kis darab zellert és karalábét teszek 1 zacskóba)
  • felkockázott csirke és pulyka
  • darált csirke és/vagy pulykahús
  • csirkemellfilé
  • tengeri halfilé

Szoktam arra időt szánni, hogy nagyobb mennyiségben vásárolok hagymát és leveszöldségeket, ezeket megtisztítom, és van egy szupergyors konyhai szeletelőm, azzal darabolom és kis adagokba lezacskózva lefagyasztom. Ez havonta 1-2 óra előkészületet jelent ugyan, de nagy mennyiségben sokkal gyorsabban megy - ennyiért érdemes elővenni a gyors szeletelőt is, amit 1-1 darabért nem tennék - és a rohanó hétköznapokban nagyon meghálálja magát, hogy nem kell az előkészületekkel bajlódni.

Érdemes azt is bevezetni, hogy a jól fagyasztható ételekből nagyobb adagot készítesz és egy részük mehet is készen a fagyasztóba, ami szintén jól tud jönni, ha tudod, hogy nem lesz időd a főzésre egy-egy nap.

Ezekből a tartalékokból 20-30 perc alatt könnyedén varázsolhatsz ebédet az asztalra, például:

  • egy finom zöldséglevest vagy krémlevest
  • zöldséges gabonakását
  • zöldséges csirkeragut gabonakörettel
  • sült halat párolt zöldségekkel
  • zöldséges-halas vagy csirkés tésztát
  • egy gyors főzeléket főtt tojással

Ha szeretnél begyűjteni pár jó receptötletet, itt válogathatsz.

Ti is szoktatok bevetni hasonló praktikákat? Szívesen vesszük, ha megosztjátok velünk az ötleteiteket!

Ha tetszettek a fent olvasottak, látogass el weboldalunkra, vagy csatlakozz FB csoportunkhoz, ahol minden nap friss írásokkal és ajánlókkal várunk.

Mariann

Szólj hozzá!

Címkék: egyéb táplálkozás háztartás egészséges táplálkozás baba-mama anyának

A bejegyzés trackback címe:

https://krediesz.blog.hu/api/trackback/id/tr755094955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.