HTML

Leírás

Írásaink főként édesanyáknak szólnak. A mindennapokhoz szeretnénk gyakorlatias ötleteket adni, nagyrészt saját- és családunk EGÉSZségének megőrzéséről - több szempontból is megközelítve - egy kis kreativitással, és szívvel-lélekkel megspékelve. Részletek Rólunk/bemutatkozó.

logkredieszujbarna.jpg

Bejegyzések

Felhasználói feltételek

A krediesz.blog.hu használatával kijelented, hogy minden tekintetben elfogadod az alábbi feltételeket, függetlenül attól, hogy azokat ténylegesen elolvastad-e vagy sem.

A krediesz.blog.hu-n található tartalom a szerzők szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bárminemű – akár részleges – másolásához a szerzők előzetes írásbeli engedélye szükséges. A KreDieSz blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a krediesz.blog.hu-ra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív webes linkkel hivatkozik a krediesz.blog.hu-ra.

A krediesz.hu pontos és hiteles információk közlésére törekszik, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal. Az oldalon található cikkek célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ezek nem helyettesítik szükség esetén az orvos vagy más szakember felkeresését. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén az oldal szerzőit, illetve üzemeltetőjét semmilyen felelősség nem terheli.

zselyke_190.jpg

zoldsalatablogra.jpg

salamonbannerblogra.jpg

edesterhem_190.jpg

borosa.jpg

hcsillabanner.jpg

style_kids_szakerto.jpg

DÁblog.jpg

5 tipp, hogy megelőzd a cukorbetegséget

2013.02.18. 09:00 KreDieSz

diabdiet.jpgAz Édes szívem blog hívta fel a figyelmünket  a Harvard egyik cikkére, amely szerint a 2-es típusú diabetes megelőzhető lenne. De mégis hogyan? Íme 5 egyszerű tipp, hogy nagy eséllyel elkerüld a cukorbetegséget:

1. A tévézés helyett válaszd a sportot!

Kerüljön az edzés az első, a képernyő bámulás az utolsó helyre. A rendszeres testmozgással csökkenthető a cukorbetegség kialakulásának a rizikója. Hogy kordában tudd tartani a testsúlyodat, elengedhetetlen a mozgás szerepe. Mindegy, milyen sportot választasz, a lényeg, hogy élvezd és be tudd illeszteni a napi rutinodba.


2. Figyelj a súlyodra!

Ha normál testalkatú vagy, igyekezz ezt megtartani. Ha rendelkezel súlyfelesleggel, próbáld meg leadni. Ebben 2 nagy segítőd a testmozgás és az egészséges táplálkozás lesz. A túlsúly nemcsak esztétikai kérdés, ez az egyik legfontosabb, amit tehetsz, hogy megelőzd a 2-es típusú diabetes kialakulását. Ehhez segítséget, ötleteket itt találsz.


3. Válaszd az egészséges zsiradékokat és  fehérje forrásokat és egyél kevesebb vörös húst és húskészítményt!

Az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak kedvezőek a diabetes és a szívbetegségek kockázatának csökkentésének érdekében. Gyakorlatiasan nézve jó választás az olívaolaj, a repceolaj, csakúgy mint az avokádóban, diófélékben és a magvakban található zsírsavak. A fehérje bevitel biztosításához a szárnyasok, a halak és a hüvelyesek a kedvezőek, vörös húsok és húskészítmények fogyasztását csak ritkán, alkalomszerűen javasoljuk.

4. Fókuszálj a növényi eredetű ételekre, élelmiszerekre

Kedvező hatású, ha sok teljes őrlésű gabonát és élelmiszereket fogyasztasz. Zöldségből, gyümölcsből is naponta minél többször és többfélét.

5. Mellőzd a finomított szénhidrátokat és a cukros üdítőket!

A cukros üdítők, édességek, a fehér kenyér és pékáruk, péksütemények, a hagyományos rizs, a tészták, a burgonya gyors vércukorszint emelkedést okoznak. Ezek gyakori és bőséges fogyasztása növeli az elhízás és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának a kockázatát. Ezeket érdemes az étrendbe lecserélni egészségesebb alternatívákra.

Végezetül álljon itt a Harvard képes "egészséges táplálkozási tányér" ajánlása az egészséges és a cukorbetegséget megelőző étrendhez:

healthy-eating-plate-700-magyar_masolata.jpg

Ha tetszettek a fent olvasottak, látogass el weboldalunkra, vagy csatlakozz FB csoportunkhoz, ahol minden nap friss írásokkal és ajánlókkal várunk.

Mariann

4 komment

Címkék: táplálkozás cukorbetegség diéták egészséges táplálkozás

A bejegyzés trackback címe:

https://krediesz.blog.hu/api/trackback/id/tr445081195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

főboszorka45 2013.02.18. 21:34:37

Legfontosabb, hogy kerüld a stresszt, nálam is ez hozta ki a cukorbetegséget... Pihenni is kell, nem 16-18 órát dolgozni....

Dexter007 2013.02.18. 21:57:02

egyetértek, mellőzni kell a finomított szénhidrátokat, de akkor erősen kakukktojásnak érzem a "whole grains" ajánlást...

Boka1 2013.02.18. 22:12:18

Tiszta vizet inni pár litert naponta. Aki rendszeresen sportol, de utána szénsavas bármit iszik, az is cukorbeteg lesz. A sörivás is okoz cukorbetegséget, de cukorbetegek közös halmaza, hogy kevés tiszta vizet isznak. Jó hír viszont, hogy sok gyógyszert lehet felírni, ami egyéb betegséget is okoz.

Bambano 2013.02.19. 15:48:36

igen, mérgezzétek csak magatok a teljes kiőrlésű kacatokkal... az se baj, ha kérődztök hozzá.

azt tegyük még hozzá, hogy az olivaolaj akkor jó, ha az étel, amibe kerül, hidegen vagy max. langyosan készül. sütni benne öngyilkosság a rákkeltő hatása miatt.