HTML

Leírás

Írásaink főként édesanyáknak szólnak. A mindennapokhoz szeretnénk gyakorlatias ötleteket adni, nagyrészt saját- és családunk EGÉSZségének megőrzéséről - több szempontból is megközelítve - egy kis kreativitással, és szívvel-lélekkel megspékelve. Részletek Rólunk/bemutatkozó.

logkredieszujbarna.jpg

Bejegyzések

Felhasználói feltételek

A krediesz.blog.hu használatával kijelented, hogy minden tekintetben elfogadod az alábbi feltételeket, függetlenül attól, hogy azokat ténylegesen elolvastad-e vagy sem.

A krediesz.blog.hu-n található tartalom a szerzők szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bárminemű – akár részleges – másolásához a szerzők előzetes írásbeli engedélye szükséges. A KreDieSz blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a krediesz.blog.hu-ra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív webes linkkel hivatkozik a krediesz.blog.hu-ra.

A krediesz.hu pontos és hiteles információk közlésére törekszik, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal. Az oldalon található cikkek célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ezek nem helyettesítik szükség esetén az orvos vagy más szakember felkeresését. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén az oldal szerzőit, illetve üzemeltetőjét semmilyen felelősség nem terheli.

zselyke_190.jpg

zoldsalatablogra.jpg

salamonbannerblogra.jpg

edesterhem_190.jpg

borosa.jpg

hcsillabanner.jpg

style_kids_szakerto.jpg

DÁblog.jpg

6 tipp téli sportolásra

2015.01.25. 21:04 KreDieSz

Itt a tél, hó, eső, latyak, sár, hideg.. Hát, nem igazán kinti sportolásra csábító időjárási viszonyok. Most mégis megpróbálok indokokat keresni a téli sportoláshoz. Aki rendszeresen mozog, azt nem állíthatja meg egy kis havazás, hideg sem. :-) Megfelelő öltözék mellett nem okozhat problémát az időjárás.

ttronslien-3730.jpg

Mit nyerhetsz a téli sportolással?

Saját tapasztalatom, hogy:

·    Ez az időszak kitűnő az alapozásra a tavaszi/nyári sport megmérettetésekre
·    Jobb lesz az állóképességem
·    Elkerül a nátha, a megfázás
·    A hóesésnek hangulata van, jókedvre derít
·    Sport után jobban esik a vacsora

Mit sportolj?

1.    Futás a természetben
2.    Szánkózás (a dombra felfutás, főleg, ha a gyermek is ül a szánkón, a comb és farizmokat szépen formálja)
3.    Síelés, Shnowboard
4.    Sífutás
5.    Korcsolyázás
6.    Jégkorong

Mindezt hol űzheted?

Futni, bárhol tudsz, ahol kevés autó jár. Figyelj rá, hogy jól látható legyél, a téli szürkületben érdemes fényvisszaverő öltözéket viselni.

Szánkózás, síelés, shnowboard:

·    Eplény, Nordica Síaréna (siarena.hu)
·    Bánkút Síközpont (bankut.hu)
·    Sátoraljaújhely sípálya (zemplenkalandpark.hu)
·    Kékestető sípálya (kekesteto.hu)
·    Mátraszentistván Sí park (sipark.hu)
·    Sopron Vasfüggöny sífutópálya (sopronnordic.hu)
·    Visegrád Nagyvillám sípálya(visegradsipalya.hu)

Hazánkban kisebb sípályák is elérhetőek, melyek többnyire felvonó nélkül működnek.

Korcsolya, jégkorong:

Ha szerencsések vagyunk és hideg a tél, megfelelő vastagságúra fagy a Balaton, a Velencei tó, a Fertő tó, a Tihanyi Belső tó és a kisebb hazai tavak vize. Szabad vízen való korcsolyázáskor ügyelj rá, hogy a kijelölt területen maradj, és csak akkor menj a jégre, ha azt engedélyezték.

Szerencsére az őszi időszak kezdetétől számtalan műjégpálya áll rendelkezésedre. Ezeket itt felsorolni képtelenség. Ha szakedzői segítséget szeretnél igénybe venni, arról a helyszínen érdeklődhetsz. (http://www.sielok.hu/rovat/korcsolya/cikk/hazai-mujegpalyak/)

Mire figyelj téli sportok során?

Ahhoz, hogy örömteli maradjon a mozgás, néhány alapszabályt érdemes betartanunk:

·    A megfelelő öltözet elengedhetetlen, hiszen, ha fázunk a teljesítményünk romlik. Öltözködjünk rétegesen, az alsóruházatunk ne legyen műszálas. Kapható speciális aláöltözet, mely elvezeti a testről a nedvességet, valamint gyorsan szárad.

·    Ha technikai sportot választunk érdemes szaküzletben körülnézni a szükséges eszközök beszerzéséhez. Érdemes első körben kölcsönözni a sílécet, korcsolyát, mert lehet mégsem ez a mi sportunk. Bukósisak használata mindkét sportág esetén ajánlott. Kölcsönözni lehet a nagyobb sportüzletekben, vagy a helyszínen is.

·    A bemelegítésre figyelj oda! Elkerülhetőek lesznek a sérülések. Néhány nyújtógyakorlat, illetve lendületes végtag és törzsmozgás csak néhány percet vesz igénybe, mielőtt beleveted magad a téli sportok örömeibe.

·    A síelés, korcsolyázás utáni nyújtással pedig megelőzheted az izomlázat.

Ha tetszettek a fent olvasottak, látogass el weboldalunkra, vagy csatlakozz FB csoportunkhoz, ahol minden nap friss írásokkal és ajánlókkal várunk az EGÉSZség témájában: a táplálkozás, a testmozgás, az egészség megőrzés (mind a nyugati orvoslás, mind az alternatív medicina tükrében), lelkünk titkainak témájában, és minden egyéb, ami a gyerekek és a család szempontjából érdekes lehet.

Eszter

Szólj hozzá!

Címkék: tél testmozgás alkalmak

A bejegyzés trackback címe:

http://krediesz.blog.hu/api/trackback/id/tr617107953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.