HTML

Leírás

Írásaink főként édesanyáknak szólnak. A mindennapokhoz szeretnénk gyakorlatias ötleteket adni, nagyrészt saját- és családunk EGÉSZségének megőrzéséről - több szempontból is megközelítve - egy kis kreativitással, és szívvel-lélekkel megspékelve. Részletek Rólunk/bemutatkozó.

logkredieszujbarna.jpg

Bejegyzések

Felhasználói feltételek

A krediesz.blog.hu használatával kijelented, hogy minden tekintetben elfogadod az alábbi feltételeket, függetlenül attól, hogy azokat ténylegesen elolvastad-e vagy sem.

A krediesz.blog.hu-n található tartalom a szerzők szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bárminemű – akár részleges – másolásához a szerzők előzetes írásbeli engedélye szükséges. A KreDieSz blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a krediesz.blog.hu-ra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív webes linkkel hivatkozik a krediesz.blog.hu-ra.

A krediesz.hu pontos és hiteles információk közlésére törekszik, mindazonáltal a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal. Az oldalon található cikkek célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ezek nem helyettesítik szükség esetén az orvos vagy más szakember felkeresését. Az oldalakon közzétett információk tájékoztató jellegűek, ezért felhasználásuk esetén az oldal szerzőit, illetve üzemeltetőjét semmilyen felelősség nem terheli.

zselyke_190.jpg

zoldsalatablogra.jpg

salamonbannerblogra.jpg

edesterhem_190.jpg

borosa.jpg

hcsillabanner.jpg

style_kids_szakerto.jpg

DÁblog.jpg

10 tipp a gyerekek egészséges táplálkozásáért

2014.09.05. 08:00 KreDieSz

A gyermekek fejlődése szempontjából fontos a kiegyensúlyozott, változatos, vitamindús táplálkozás - ezt minden szülő tudja, hallotta már ezerszer. Sok anyukának okoz is ez frusztrációt, hogy vajon biztos eleget/megfelelőn eszik-e a lurkó. A mai napra összegyűjtöttünk Nektek 10 ötletet, ami segíthet ennek megvalósításában:

gyegt.jpg

 

  1. Ha jó a választék, nem alakulnak ki rossz szokások. Biztosíts egészséges választási lehetőséget, kínáld meg gyakran, de ne tukmáld! Bízzuk rájuk, mit kezdenek vele, erőltetés, büntetés és minden cirkusz nélkül. Dr. González,  spanyol gyermekorvos - a nagy sikerű My Child Wont't Eat szerzőjének tanácsa így szól: „A szülő felelőssége, hogy egészséges élelmiszereket kínál a gyermekének. Ellenben, hogy mit és mennyit választ ezekből az élelmiszerekből, az nem a szülő, hanem a kicsi döntse el.” Persze a nagyobb gyerekeknél már vannak olyan tényezők, amiket nem – vagy legalábbis nehezen befolyásolhatunk: közétkeztetés, rokonok/barátok, külső hatások … stb., de ha az első években jó alapokat fektetünk le, az nem fog nyomtalanul elmúlni.
  2. Járjatok elől jó példával! Azokat az ételeket, élelmiszereket, amivel gyakran megkínálják a gyermeket, főként ha azt látja, hogy a szülei is élvezettel fogyasztják, nagyobb valószínűséggel a gyerekek is el fogják fogadni. A szülői példának és az egyes ételekkel, nyersanyagokkal való első találkozásoknak nagyon fontos szerepük van későbbi táplálkozási szokásainkat tekintve. Egyáltalán nem mindegy, hogy a szülő miként viszonyul a táplálkozáshoz, az ételekhez. Ha a gyermek látja, hogy ez egy fontos dolog a szülő és a család életében, akkor ez így rögzül benne és számára is fontossá válik. A gyerekek sokáig a szüleikre szeretnének hasonlítani, ezért előszeretettel viselkednek úgy minden helyzetben, mint ők. Ha azt látják, hogy a szüleik gyorsételeket, kevés zöldséget és gyümölcsöt, TV-nézés közben pedig csoki-mogyi-ropit esznek, ritkán ülnek le asztalhoz, csak futtában bekapnak ezt-azt, követni fogják ezt a mintát. Szóval a legjobb az, ha jó példával járunk előtte, amíg tehetjük, és mi is megreformáljuk a saját táplálkozásunkat.
  3. Tálalj gusztusosan, amikor csak időd engedi érdemes erre szánni pár plusz percet. Nyugodtan engedd szabadjára a fantáziádat: csak játékosan! A gyerekek például imádják az arcot, állatkákat formázó falatokat, ügyesebb anyukák készíthetnek képeket, különböző ábrákat, mesefigurákat is. Kevesebb kézügyességgel megáldott anyatársak is nyugodtan próbálkozzanak, ha az űrhajó és a dinoszaurusz nem is, de egy egyszerűbb mosolygós arc biztos mindenkinek menni fog! :-)u4-8.jpgud-vizjeles.jpg
  4. A gyerekek általában szeretik a falatkás, katonás ennivalókat. Például szívesebben elcsipegetik a gyümölcsöt, ha megpucolva, szeletelve, esetleg gyümölcssalátának elkészítve kínáljuk meg vele, mintha csak a kezébe nyomunk egy almát.
  5. A gyermeked nem szereti a gyümölcsöket úgy önmagában, próbálj készíteni belőle turmixokat, vagy kínáld csak gyümölcsből készült (hozzáadott cukormentes) gyümölcslevekkel, vagy készíthetsz neki házilag gyümölcs joghurtot vagy túró krémet friss gyümölcs+natúr joghurt, esetleg egy-egy kiskanál méz összemixelésével - lehet hogy úgy elfogadja.
  6. Különbözőek vagyunk, különféléket kedvelünk. Van, aki inkább „gyümölcsfogyasztó”, van, aki a zöldségeket részesíti előnyben. Figyeljük meg melyeket szereti gyermekünk, és ha van, ami jól bevált, akkor akár a változatosság rovására is adjuk neki azt gyakrabban.
  7. Az étvágytalan gyermeknek érdemesebb kisebb adagot szedni a tányérjára, ne ijesszük meg egy nagy halommal.
  8. Ha alapvetően ódzkodik a gyermeked a zöldséges ételektől, próbáld meg máshogy elkészíteni, mint eddig! A zöldséges ételek nem csak a főzeléket jelentik. a krémleveseket és a különböző szószos és gombócos ételeket a legtöbb gyerkőc általában kedveli, vagy próbáld ki a különböző szendvicskrémeket, csőben sült zöldségeket,  is. A katonás falatkákat a zöldségek esetében is kipróbálhatjuk: kisétkezésre vagy étkezés előtt tegyünk az asztalra egy tál különféle színekben pompázó, mártogatnivaló zöldséget, mint például répa, paprika, brokkoli, cukkíni, uborka, karalábé. Kínáljuk mellé a gyerekek kedvenc szószait – joghurtosat, fokhagymásat, sajtosat.V_P8123817.jpg
  9. Ne vedd véresen komolyan! Az állandó tukmálás, és prédikálás valószínűleg még egy gyereknek sem hozta meg a kedvét az evéshez. Próbáld meg minél játékosabban felfogni, és kísérletezz a fenti ötletekkel és/vagy találj ki mellé újakat. Egészségnevelő játékként szeretettel ajánljuk figyelmedbe a most induló Hatszínvirág Életmód Programunk részeként megtalálható zöldség- és gyümölcs kártyasorozatunkat.
  10. Legyél kreatív, bővítsd a tudásod, próbálj ki új recepteket Ma már rengeteg kiváló recept magazin, könyv, blog áll a rendelkezésre, ahol ötleteket lehet gyűjteni. Nézz szét itt a blogon, és a weboldalunkon is, ahol ha tetszettek a fenti ötletek, még további 20 tipp vár Rád.

Mariann, ételfotók: Netti

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészséges táplálkozás totyogók baba-mama manókonyha kölyökvilág

A bejegyzés trackback címe:

https://krediesz.blog.hu/api/trackback/id/tr266669977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.